Øvre Eiker Nett AS har gjennomført et navneskifte pr 1. januar 2022 til nytt navn Elvenett AS. Bakgrunnen for navneskiftet er myndighetenes krav om at nettselskaper ikke kan ha samme navn og profilering som øvrige virksomheter. Det medfører ingen endring i leverandørforholdet.
For å forenkle kundeforholdet har vi laget en egen app som gir deg enkel tilgang og bedre kontroll på strømforbruket, fakturahistorikk med mer. Sjekk ut vår nye app her
Vi øker nettleien for våre kunder fra 1. mai. Årsak til økningen i nettleien er de ekstremt høye strømprisene som også gir betydelig økte driftskostnader for nettselskapet. Når elektrisiteten transporteres fra A til B forsvinner det en del strøm på veien dvs overføringstap. I det siste har strømmen vert rådyr og dette tapet har blitt mye mer kostbart enn i et normalår siden dette nettapet må kjøpes tilbake til markedspris. Se oversikt over de nye nettleieprisene fra 1. mai 2022 se her
Det er lagt ut nye nettleievilkår på vår hjemmeside, se her
Driftsmeldinger, både planlagte og ikke planlagte, blir nå automatisk lagt ut på hjemmesiden vår, samtidig som vi sender SMS og legger ut på facebook-siden vår. Gå inn på elvenett.no og se hvilke områder som er berørt. Vi gjør hele tiden en rekke preventive tiltak for å forsterke nettet for å unngå utfall. Vi har i 2021 satt inn en rekke brytere og kortslutningsindikatorer på utvalgte steder. Elvenett har en høy andel kabler i høyspentnettet og vi rydder langs linjene våre. Vi gjør det alltid bra i NVEs rangeringer av leveringssikkerhet. Det har vi også planer om å fortsette å gjøre.
Ta kontakt med en av våre kunderådgivere mellom kl. 07:30-15:00 Mandag – Fredag